Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Media theory in Japan [Texte imprimé] / Marc Steinberg and Alexander Zahlten, editors

Publication : Durham, N.C. ; London : Duke University press, ©2017

Description matérielle : xv, 423 pages : illustrations ; 23 cm

Comprend : From film to television : early theories of television in Japan / Aaron Gerow ; Architecture as atmospheric media : Tange Lab and cybernetics / Yuriko Furuhata ; The media theory and media strategy of Azuma Hiroki, 1997-2003 / Takeshi Kadobayashi ; The intercommunication project : theorizing media in Japan's lost decades / Marilyn Ivy ; McLuhan as prescription drug : actionable theory and advertising industries / Marc Steinberg ; The culture industries and media theory in Japan / Miryam Sas ; Girlscape : the marketing of mediatic ambience in Japan / Tomiko Yoda ; 1980s "Nyū Aca" : (non)media theory as romantic performance / Alexander Zahlten ; Critical media imagination : Nancy Seki's TV criticism and the media space of the 1980s and 1990s / Ryoko Misono ; At the source (code) : obscenity and modularity in Rokudenashiko's media ; Activism / Anne McKnight ; An assault on "meaning" : on Nakai Masakazu's concept of "mediation" / Akihiro Kitada ; Much Ado about "Nothing" : The Kyōto school as "media philosophy" / Fabian Schäfer ; Kobayashi Hideo and the question of media / Keisuke Kitano ; Media, mediation, and crisis : a history, and the case for media studies as (postcultural) anthropology / Tom Looser.

Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Steinberg, Marc (1977-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Zahlten, Alexander (1973-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Médias -- Philosophie  Voir les notices liées en tant que sujet
Médias -- Japon -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Industries culturelles -- Japon -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  302.230 952 (23e éd.) = Médias (modes de communication) - Japon  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780822363125. - ISBN 0822363127. - ISBN 9780822363262. - ISBN 0822363267

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45261029q

Notice n° :  FRBNF45261029 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Audiovisuel - Salle P - Médias audiovisuels, multimédias et cinéma 

1 partie d'exemplaire regroupée

302.23 STEI m
support : livre