Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Bøttcher, Louise  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Dammeyer, Jesper  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Development and learning of young children with disabilities [Texte imprimé] : a Vygotskian perspective / Louise Bøttcher, Jesper Dammeyer

Publication : Cham : Springer, [2016]

Description matérielle : xiii, 212 pages : illustrations ; 25 cm

Collection : International perspectives on early childhood education and development ; Volume 13

Lien à la collection : International perspectives on early childhood education and development (Print) 


Comprend : Beyond a biomedical and social model of disability : a cultural-historical approach ; Unfolding time in the cultural-historical model of disability ; Development of the infant with disability ; The toddler and preschool child with disabilities : becoming a social agent ; Development in primary school age for children with disabilities ; Mental health and children with disabilities ; Learning and teaching when the child has special educational needs ; Communication and communicative aids ; Developmental time and parent's future imaginations : overcoming the incongruence

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 191-208) and index


Sujet(s) : Vygotskij, Lev Semenovič (1896-1934) -- Influence  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants handicapés -- Développement  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants handicapés -- Éducation  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants handicapés -- Psychologie  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319391120. - ISBN 3319391127. - ISBN 9783319391144 (erroné) (eBook)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45156382t

Notice n° :  FRBNF45156382 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée