Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : électronique

Titre(s) : Research and the quality of science education [Texte électronique] / edited by Kerst Boersma [and others]

Publication : Dordrecht : Springer, 2005

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Note(s) : Selection of papers presented at the 4th conference organized by the European Science Education Research Association (ESERA)
. - Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Boersma, Kerst. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
European science education research association. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Éducation -- Recherche -- Actes de congrès  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement -- Évaluation -- Actes de congrès  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey : 507.1 (23e éd.)  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9781402036736

Notice n° :  FRBNF44657113 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Part 1: The quality of science education. From normal to revolutionary science education ; Reflections on a problem posing approach ; How can large international comparative studies contribute to the quality of science education ; Towards a more curricular focus in international comparative studies on mathematics and science education ; Part 2: Science curriculum innovation. 40 years of curriculum development ; Characteristics of meaningful chemistry education ; Cross-curricular collaboration in teaching social aspects of genetics ; School innovation in science: change, culture, complexity ; Ways of using "everyday life" in the science classroom ; Part 3: Science teacher education. Science teacher education: issues and proposals ; Outcomes of professional development in primary science: developing a conceptual framework ; Chemistry teachers research their own work: two case studies ; The relationships between primary teachers' attitudes and cognition during a two year sc

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-38879
support : document électronique dématérialisé