Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Rich languages from poor inputs [Texte imprimé] / edited by Massimo Piattelli-Palmarini and Robert C. Berwick

Publication : Oxford : Oxford University Press, 2013

Description matérielle : xiii, 313 pages : illustrations ; 24 cm

Collection : Oxford linguistics

Lien à la collection : Oxford linguistics 


Comprend : Machine generated contents note : 1.Introduction / Robert C. Berwick ; pt. I Poverty of the Stimulus and Modularity Revised ; 2.Poverty of the Stimulus Stands : Why Recent Challenges Fail / Massimo Piattelli-Palmarini ; 3.Children's Acquisition of Syntax: Simple Models are Too Simple / Janet Dean Fodor ; 4.Poverty of the Stimulus: Willingness to be Puzzled / Noam Chomsky ; 5.Revisiting Modularity : Using Language as a Window to the Mind / Susan Curtiss ; 6.Every Child an Isolate: Nature's Experiments in Language Learning / Barbara Landau ; pt. II Discrepancies between Child Grammar and Adult Grammar ; 7.Recent Findings about Language Acquisition / Jacques Mehler ; 8.Ways of Avoiding Intervention : Some Thoughts on the Development of Object Relatives, Passive, and Control / Luigi Rizzi ; 9.Merging from the Temporal Input: On Subject-Object Asymmetries and an Ergative Language / Itziar Laka
Note continued: 10.Tough-Movement Developmental Delay : Another Effect of Phasal Computation / Ken Wexler ; 11.Assessing Child and Adult Grammar / Charles Yang ; 12.Three Aspects of the Relation between Lexical and Syntactic Knowledge / Thomas G. Bever ; pt. III Broadening the Picture : Spelling and Reading ; 13.Children's Invented Spelling : What We Have Learned in Forty Years / Rebecca Treiman ; 14.How Insights into Child Language Change our Understanding of the Development of Written Language : The Unfolding Legacy of Carol Chomsky / Maryanne Wolf ; 15.The Phonology of Invented Spelling / Wayne O'Neil ; 16.The Arts as Language: Invention, Opportunity, and Learning / Merryl Goldberg.

Note(s) : Includes bibliographical references (pages [271]-305) and index
This text addresses one of the most famous and controversial arguments in the study of language and mind, the poverty of the stimulus. Internationally recognised scholars consider afresh the issues surrounding this argument and discuss its relation to the process of language acquisition


Autre(s) auteur(s) : Piattelli-Palmarini, Massimo (1942-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Berwick, Robert C.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Acquisition du langage -- Société  Voir les notices liées en tant que sujet
Sociolinguistique  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780199590339. - ISBN 0199590338

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43634114g

Notice n° :  FRBNF43634114 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée