Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Public engagement for public education [Texte imprimé] : joining forces to revitalize democracy and equalize schools / edited by Marion Orr and John Rogers

Publication : Stanford : Stanford University press, 2011

Description matérielle : xvi, 328 p. ; 26 cm

Comprend : Unequal schools, unequal voice : the need for public engagement for public education / Marion Orr and John Rogers ; A brief history of public engagement in American public education / Dennis Shirley ; The contemporary context of public engagement : the new political grid / Jeffrey R. Henig ; Public engagement and the coproduction of public education / Donn Worgs ; Democratic institutions, public engagement, and Latinos in American public schools / Luis Ricardo Fraga and Ann Frost ; Community organizing for education reform / Mark R. Warren ; Broad-based public engagement : alliances and social movements / Lauren Wells, Jean Anyon, and Jeannie Oakes ; Improving teacher quality through public engagement in Chicago / Sara McAlister, Kavitha Mediratta, and Seema Shah ; "A force to be reckoned with" the campaign for college access in Los Angeles / John Rogers and Ernest Morrell ; "Together we can" in Mobile : a coalition across lines of race and class / Brenda J. Turnbull ; The prospects for public engagement in a market-oriented public education system : a case study of Philadelphia, 2001-2007 / Elaine Simon, Eva Gold and Maia Cucchiara ; Public engagement for public education : reflections and prospects / Marion Orr and John Rogers.

Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Orr, Marion (1962-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Rogers, John Stuart (1961-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Relations école-collectivité -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Écoles publiques -- Participation des citoyens -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Participation des citoyens -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Démocratisation de l'enseignement -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780804763554 (cloth) (alk. paper). - ISBN 0804763550 (cloth) (alk. paper). - ISBN 9780804763561 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 0804763569 (pbk.) (alk. paper)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb42633763z

Notice n° :  FRBNF42633763 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée